Header afbeelding
Huisartsenpraktijk Giessenburg
Kastanjeplein 3 3381 LT
Giessenburg

Terug naar overzicht

Verslag patiënt tevredenheidsenquête juli 2018

In samenwerking met onderzoeksbureau Argo is een enquête uitgezet om patiënten te ondervragen over hun ervaringen met onze praktijk en apotheek. Wij vinden het namelijk erg belangrijk om te horen, hoe u onze praktijk ervaart en waar mogelijke verbeterpunten zijn.

De enquête hebben we in het afgelopen voorjaar uitgedeeld aan 200 mensen, waarvan 42%  is ingeleverd. In totaal kregen we een prachtig rapportcijfer: een 8,7! Dit ligt zelfs boven het landelijk gemiddelde(8,5). Fijn dat we hier uw waardering voor mogen ontvangen!

In het huisartsen gedeelte zijn meerdere thema’s bevraagd. Bereikbaarheid, accommodatie en contact met de assistentes wordt beoordeeld als goed en ligt daarmee boven het gemiddelde. Een aandachtspunt dat vaker terugkwam in de enquête was het gebrek van privacy aan de balie.

De contacten met de huisartsen en hun deskundigheid wordt als goed beoordeeld, maar op tijd aan de beurt komen is een aandachtspunt voor ons. Echter als de patiënt dan eenmaal binnen is, is er ruim voldoende tijd voor de patiënt en dat wordt dan ook als zodanig gewaardeerd. Zaken die niet goed zijn verlopen, of als niet goed zijn ervaren, behoeven soms een nagesprek. Schroom dan niet om zo’n gesprek aan te vragen.

In het apotheekdeel liet u ons weten dat u erg goed geholpen werd aan de balie. De wachttijd is daar vaak minder dan 5 minuten en u geeft aan dat u op vriendelijke wijze te woord wordt gestaan. Ook de informatievoorziening t.a.v. het patiënten dossier blijkt heel helder u te zijn uitgelegd. Wat soms achterblijft is een goed begrijpelijke uitleg van medicijngebruik en hun bijwerkingen. Hier zullen de assistentes extra op gaan letten. Mocht u dus niet goed begrijpen wat de assistente u vertelt, vraag dan gerust nogmaals om uitleg. Uw vragen zijn onze zorg!

Als overall verbeterpunten zijn door u het vaakst genoemd:

  • Melden dat er een vervanger is à we melden bij welke arts u wordt geplaatst
  • Muziek in de wachtkamer à We draaien zachte muziek ivm de privacy, maar mocht het storend zijn, meldt het aub aan de balie. Dan ondernemen wij graag actie.
  • Balie/telefoongesprekken zijn te goed te volgen in de wachtkamerà de deur vd wachtkamer gaat zoveel mogelijk dicht. Het raampje wordt gesloten als er een telefoongesprek is en er wordt, indien nodig, een persoonlijk gesprek in een aparte kamer gevoerd.
  • Herhaalrecept via de mail/website/robot/na 17.30 u à in 2019 gaan we met een e-portaal werken, waarin de patiënt op veilige wijze herhaalrecepten, consulten en afspraken 24/7 kan invoeren.
  • Controle op relevantie van medicijnenà Dit is een aandachtspunt voor arts en assistentes. De huisarts kan beoordelen welke medicijnen u moet blijven gebruiken en of u medicijnen gebruikt die niet meer nodig zijn. U kunt dan om een medicatie evaluatie gesprek met de huisarts vragen.

 

Bedankt voor uw medewerking en vertrouwen!

Publicatiedatum: 18-10-2018