Header afbeelding
Giessenburg

Assistentie en praktijkondersteuning

Praktijkassistenten

De assistenten zijn het eerste aanspreekpunt in de praktijk. Zij kunnen bij veel voorkomende, niet ernstige klachten u zelfstandig van advies dienen. Met de huisartsen zijn hierover afspraken gemaakt en zij hebben ook geheimhoudingsplicht. Tijdens de openingstijden van de apotheek kunt u ook bij haar terecht voor brieven, formulieren en met vragen. Ook onderzoek van bloed en urine behoort tot haar takenpakket.

Spreekuur praktijkassistente

Op woensdag- en vrijdagmorgen is er een assistente spreekuur.

U kunt hiervoor een afspraak maken voor de behandeling van:

• wratten
  • meten van bloeddruk en bloedsuikers
  • oren uitspuiten
  • hechtingen verwijderen
  • het geven van injecties
  • wondverzorging.

Voor het maken van uitstrijkjes in het kader van het bevolkingsonderzoek(BVO) kunt u alleen op woensdagmorgen bij de assistente terecht.

Praktijkondersteuning chronische ziekten

Thea de Koster werkt als praktijkondersteuner op maandagmiddag en dinsdagochtend. Zij neemt een deel van de huisartsenzorg aan patiënten met chronische aandoeningen als Diabetes Mellitus, hoge bloeddruk en chronische longziekten over. Ook kunt u bij haar terecht voor injecties, verwijderen van hechtingen etc. De huisarts blijft eindverantwoordelijk voor de zorg.

Praktijkondersteuning psychische klachten

Krina werkt op vrijdag in onze praktijk als praktijkondersteuner GGZ (geestelijke gezondheidszorg). Zij biedt behandeling en begeleiding bij verschillende psychische klachten. De huisarts verwijst u zo nodig naar haar spreekuur.